Harmonogram
7:00-9:30 hod.
- děti se scházejí ve třídách, individuální příchod dle potřeb dítěte a požadavků rodičů. Ranní program.
7:00-8:45 hod.
- spontánní hry a činnosti - kolektivní, individuální plánované činnosti dle denního cíle s respektováním požadavků dětí, nenásilně organizované průvodkyní, zájmové kroužky
postupné dokončení činností, v "komunikačním kruhu", přivítání dne, vzájemný společný rozhovor, zhodnocení činností
- pohybová činnost dětí - probíhají před dopolední svačinou - pohybové hry, hudebně pohybové hry, cvičební chvilky, v dobrém počasí na dvorečku.
8:45-9:30 hod.
-
dle jednotlivých tříd, výdej dopolední svačiny
-
sebeobsluha - výběr velikosti porcí, nalévání pití, čistota při stolování, dodržování hygienických návyků, dodržování diet
9:30-11:45 hod.
- řízená činnost 9:30 - 9:45 hod. - délka je přizpůsobena věku dětí, jejich koncentraci a zájmu, vychází ze vzdělávacího programu mateřské školy - činnosti jazykové, rozvíjející poznání, výtvarné, pracovní, hudební, pohybové, rozumové, grafomotorické a činnosti utvářející matematické představy
- pobyt venku 9:45 - 11:45 hod. - v případě nepříznivého počasí může být doba pobytu zkrácena
- snaha o samostatné oblékání, získávání sebeobslužných dovedností, při oblékání pomáhají průvodkyně
- aktivity na školní zahradě, dvorek, práce na zel. záhonech, ve skleníku. Nebo keramické a výtvarné tvoření, sezónní činnosti, vycházky do okolí, výlety do muzeí a jiná místa v okolí, jurta, opido, jezírko, les.
11:45-12:30 hod
- oběd
- sebeobslužné a hygienické návyky, prostírání před obědem - podpora samostatnosti, procvičování správného držení lžíce a celého příboru, možnost výběru velikosti porce, jídlo si děti nabírají s pomocí sami, sebeobsluha při odnášení nádobí, dodržování diet
- v průběhu oběda pomáhá Helča (kuchařka) provozní personál.
12:30-13:00 hod.
- odchod dětí, které odcházejí po obědě, individuální doba odchodu je možná po předchozí domluvě
- příprava k relaxačnímu odpočinku na lehátku
13:00-14:30 hod. (časový údaj je pohyblivý dle individuálních potřeb dětí a jejich věku)
- relaxační odpočinek
- četba pohádky, knížky na pokračování
- relaxační, odpočinkové a klidové činnosti na lůžku
- v průběhu odpočinku nejsou děti nuceny spát, ale s ohledem na individuální potřeby spánku probíhají klidové činnosti na lehátku, děti si mohou prohlížet knížky, hrát si s plyšovými hračkami - upevňování ohleduplnosti k ostatním
- u předškolních dětí - dle individuální potřeby - se doba relaxace, klidu a odpočinku na lehátku postupně v průběhu školního roku zkracuje až do 14:00 hodin, poté následují individuální činnosti s dětmi
14:30-14:45 hod.
-
dle jednotlivých tříd, výdej odpolední svačiny
-
sebeobsluha - výběr velikosti porcí, nalévání pití, čistota při stolování, dodržování hygienických návyků, dodržování diet
14:45-16:00 hod.
- odpolední spontánní hry a činnosti, individuální práce s dětmi, možnost realizace při vhodném počasí na školní zahradě, zájmové kroužky
- postupné rozcházení dětí do 16:00 hod.